Jedzenie, które wspomoże twoją odporność

Gdy słoneczne lato zamienia się w deszczową jesień, a później mroźną zimę, odporność twojego organizmu może zacząć gwałtownie spadać. Jeżeli więc nie chcesz być narażony na infekcje, nie szczędź sobie witamin i minerałów, których bogatym źródłem jest zdrowa żywność.

Postaw na zielone warzywa

O dobrą kondycję warto zadbać jeszcze latem, gdy bogactwo sezonowych warzyw i owoców jest największe. Postaraj się więc wykorzystać każdą okazję, by dodawać do posiłków świeże sałatki z zielonych warzyw, które przedłużają młodość oraz wzmacniają organizm. Naukowcy są zgodni co do tego, że regularne jedzenie ekologicznej sałaty brokułów czy brukselki zwiększa odporność organizmu. Co więcej, zaledwie po dwóch tygodniach spożywania zbyt małej ilości tych produktów naturalna zdolność do zwalczania infekcji drastycznie maleje! Istotne jest jednak nie tylko regularne jedzenie świeżych zielonych warzyw, ale również wybieranie plonów nieskażonych chemicznymi środkami uprawy roślin. Pełnowartościowe produkty znajdziesz obecnie właściwie tylko w dwóch miejscach – w sklepach, które oferują zdrową żywność oraz we własnym ogródku. Latem korzystaj więc z każdej okazji, by wzbogacić swój jadłospis o warzywa, ale także owoce z przydomowego zieleńca lub ekologicznych gospodarstw wiejskich.

Zdrowa żywność zamiast suplementów

Jeszcze przed jesienią zadbaj o wzmocnienie organizmu na zimę, susząc pomidory, seler, pietruszkę, winogrona i kawałki jabłka. Gdy w miejscu bujnych warzyw pojawi się śnieg, a z drzew pospadają ostatnie owoce, z przyjemnością sięgniesz po smaki lata, a delektując się nimi, zwiększysz też swoją odporność. Możesz też sięgnąć po potrawy, w których główną rolę odgrywają dynia, szpinak, marchew lub jarmuż – najlepiej wzbogacone dodatkowo czosnkiem lub cebulą. Jedzenie tych warzyw wzmocni twój organizm i pomoże mu zwalczyć infekcje. Jeżeli jesteś łasuchem, pamiętaj o tym, by dodawać do deserów i napojów miód – twoja odporność wzrośnie, jeśli będziesz jeść dwie łyżki dziennie złocistego przysmaku. Nie dolewaj go jednak do gorącej kawy, ponieważ miód traci lecznicze właściwości w temperaturze przekraczającej 60 stopni Celsjusza. Regularne jedzenie pełnowartościowych owoców i warzyw pomoże Ci dostarczyć organizmowi komplet witamin oraz mikroelementów i sprawi, że przyjmowanie wzmacniających suplementów diety nie będzie już konieczne.
Zdrowa żywność to podstawa zachowania dobrej formy i naturalny sposób na uniknięcie zimowych infekcji. Korzystaj więc z każdej okazji, by wzbogacić nią swoje posiłki i móc delektować się unikalnymi walorami smakowymi lokalnych warzyw oraz owoców.

Zobacz również  Jaką kaszę jeść na diecie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*
Website