Jaką kaszę jeść na diecie?

Stało się. W końcu udało się podjąć najtrudniejsza decyzję swojego życia. Chcesz stracić kilka niechcianych kilogramów. Zaczynasz w końcu dietę. To jednak nie oznacza, że musisz głodować. Swoje nowe menu należy więc uzupełnić w produkty takie, które będą smaczne, ale i zdrowe. Dieta jest też przymusem, kiedy okaże się, że cierpimy na alergię. Makarony, kasze, ryże – jeść czy zrezygnować? Jeśli chodzi o kasze, jesteśmy zdecydowanie za wprowadzeniem jej do naszego menu!

Kasza gryczana – doskonale znana

Najpopularniejsza kasza na świecie. Zdecydowanie królowa kasz. Znajduje się zdecydowanie w każdej kuchni, a na dodatek przewyższa inne kasze pod względem zawartości białka. To właśnie w niej znajdziemy cenne aminokwasy egzogenne, których nasz organizm sam nie potrafi wytworzyć. Ale to nie wszystko. Zawiera też kwas foliowy, który zbawiennie działa na nasz układ nerwowy. Nie ma wątpliwości, że ze stresem mamy do czynienia na co dzień. Lista plusów kaszy gryczanej nie ma końca! Nie zakwasi nam organizmu i może być stosowana w diecie bezglutenowej. Dlatego też powinna gościć na stołach nie tylko tych, którzy chcą zgubić rozmiar jeden czy dwa, ale także ludzi cierpiących na problemy z układem krążenia oraz z nadciśnieniem.

Kasza jęczmienna – na problemy z trawieniem

To druga pod względem popularności kasza. Tak jak kasza gryczana, zawiera duże ilości błonnika. Ubogacając nią naszą dietę, zapewnimy szczęście naszym jelitom. Od teraz zapomnimy, co to są zaparcia. Nasze trawienie będzie regularne jak w zegarku. Kasza jęczmienna sprzyja też oczyszczaniu organizmu – za sprawą błonnika usuniemy zgromadzone toksyny. Oprócz pięknej sylwetki, obniżymy zły cholesterol we krwi, a także utrzymamy doskonałą kondycje skóry. Dlaczego nikt nie powiedział nam tego wcześniej?

Kasza jaglana – źródło żelaza

To, za co kochamy kaszę jaglaną, to spora ilość tak cennego dla nas białka. Dostarcza nam też komplet witamin z grupy B (B1, B2, B6). Warto jeść też kaszę jaglaną, gdy mamy niedobór miedzi i żelaza. Bo właśnie w niej je znajdziemy! Pamiętajmy o tym, jeśli w pracy wypijamy hektolitry kawy. Jest doskonała dla alergików, ponieważ nie zawiera glutenu. A przy tym jest lekkostrawna!

Kasza kukurydziana

Powstaje z rozdrobnionych ziaren kukurydzy. Źródło „dobrych tłuszczy” oraz takiego białka, które nie powoduje reakcji alergicznej. Dlatego jest idealne dla niemowląt i małych dzieci.

Kasza kuskus – świetnie zastąpi makaron

Jeśli chcemy schudnąć, ale nie wyobrażamy sobie życia bez makaronu, z powodzeniem możemy zastąpić je właśnie kaszą kuskus. Dlaczego? Łączy ona w sobie to, co najlepsze w kaszy i w makaronie. Zawiera w sobie spore ilości węglowodanów, ale bardzo mało błonnika. Przy tym jest łatwostrawna. Świetnie sprawdzi się przy problemach z trzustką, czy schorzeniach woreczka żółciowego. Jest też doskonałym źródłem żelaza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*
Website